کابینت و نصب کردن آن
نوشته شده توسط : محسن

آموزش مراحل نصب کابینت

کابینتمراحل نصب کابینت

مراحل نصب کابینت را می‌توان به قسمت های زیر تقسیم نمود:

  1. علامت گذاری بر روی دیوار
  2. نصب اتصالات بر روی دیوار
  3. نصب کابینت
  4. اندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات
  5. برش کاری و لبه چسبانی
  6. لوله گذاری درب ها
  7. نصب درب دست گیره نمای اپن و طبقات

مرحله 1: علامت گذاری روی دیوار

کابینتعلامت گذاری روی دیوار

یکی‌از مهم‌ترین کارهایی‌که هنگام نصب انجام میشود علامت گذاری بر روی دیوار است. علامت گذاری دقیق بر روی دیوار باعث میشود تا‌ در مراحل نصب ،کابینت تراز نصب شود چون در غیر اینصورت عیوب زیادی در مراحل نصب بروز پیدا خواهند کرد و بی دقتی در ترسیم این خطوط باعث ایجاد معایبی در کلیه مراحل نصب کابینت میشود.

مرحله 2: نصب اتصالات نگهدارنده روی دیوار

کابینتنصب اتصالات بر روی دیوار

برای نصب کابینت آشپزخانه روی دیوار نیاز به اتصالات محکم داریم. در سال‌های اخیر اتصالات گوناگونی ابداع شده اما متداول‌ترین اتصال برای نصب دیواری اتصال ۴۵ می‌باشد که با چوب یا فلز انجام میشود. با این اتصال کابینت به خوبی و سرعت بالا قابل نصب است و فشار زیادی را نیز می تواند تحمل کند. در اتصال با چوب با مقطع مستطیلی 16*80 میلی مترو طول دلخواه انتخاب کرده و با برشی ۴۵ در وسط مقطع در جهت طولی تخته آن را دو نیم میکنیم که یکی از آنها بر روی خط های اندازه گذاری شده برروی دیوار نصب میشود و دیگری بر روی آن قرار میگیرد.
بااین اتصال کابینت به‌سرعت و با دقت نصب میشود و قادر به تحمل بار زیادی‌ خواهد بود.

مرحله 3: نصب بدنه

کابینتنصب بدنه کابینت

آموزش نصب کابینت زمینی

پس از نصب اتصالات بر روی مکانهای مشخص ابتدا کابینت زمینی را نصب میکنیم. پس از نصب کابینت زمینی آنها را با یکدیگر توسط پیچ، فیکس کرده و پس از فیکس کردن آنها به یکدیگر به‌کمک پایه های آنها را به صورت تراز تنظیم میکنیم.

آموزش نصب کابینت دیواری

پس از نصب زمینی، کابینت های دیواری را بر روی دیوار قرار داده و با یکدیگر فیکس میکنیم.

نصب تاج زیر مهتابی و پاخور

پس از نصب نوبت به نصب تاج زیر مهتابی و پاخور (پاسنگ) میرسد. و در ادامه صفحه رویی کابینت زمینی را نصب میکنیم در نصب صفحه کابینت زمینی باید با توجه به نوع سینک و گاز، محل نصب آن ها بر روی صفحه را آماده کرد و پس از نصب صفحه اقدام به نصب سینک و گاز کنیم.

مرحله 4: اندازه گیری درب ها، نمای اپن و طبقات

کابینتاندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات کابینت

پس از نصب آن ها در محل خود نوبت به اندازه گیری درب های کابینت ها، نمای اپن و طبقات آنها میرسد. در اندازه گیری طبقات باید اندازه طبقات را ۱ تا ۲ سانتیمتر کوچکتر از اندازه واقعی عمق کابینت در نظر گرفت. در اندازه گیری درب ها باید به مقدار ۴ تا ۵ میلی متر اندازه‌ها کوچکتر از عرض واقعی درب باشد این عمل به منظور عمل ریگلاژ انجام میشود. به طور مثال اگر اندازه پشت عرض کابینت cm 50 باشد عرض درب ما cm 5/49 محاسبه میشود. برای اندازه گیری ارتفاع درب ها مانند اندازه گیری عرض درب عمل میکنیم با این تفاوت که ارتفاع درب دیواری و همین طور زمینی باید ثابت باشد.

مرحله 5: برش کاری و لبه چسبانی دربها

کابینتبرش کاری دربها و لبه چسبانی

پس از اندازه گیری درب نمای اپن و طبقات، اقدام به برش کاری ابعاد مورد نظر میکنیم و پس از اتمام برش کاری آنها را با PVC لبه چسبانی میکنیم در لبه چسبانی درب ها و نمای اپن از نوارهای PVC با ضخامت ۱ تا ۲ میلی متر استفاده میشود و برای لبه چسبانی طبقات میتوان از نوارهایی با ضخامت ۱/۰ میلی متر استفاده کرد. پس از لبه چسبانی قطعات اقدام به تمیز کردن لبه ها میکنیم.

مرحله 6: نصب لولا بر روی درب

کابینتنصب لولا بر روی درب کابینت

پس از آماده شدن درب ها به کمک دریل با مته گازور محل نصب لولای گازور را بر روی درب ایجاد میکنیم و پس از اتمام این مرحله اقدام به نصب لولا میکنیم، محل ایجاد لولا گازور باید از لبه درب تا مرکز مته گازور حدود mm 22 فاصله داشته باشد. هنگام نصب لولا باید دقت کرد لولا کاملاً موازی با لبه درب باشد تا در هنگام نصب درب بر روی کابینت آشپزخانه دچار شکل نشویم در این مرحله قبل از اقدام به نصب لولا باید روی سطح درب مشخص شود این عمل به دلیل جلوگیری از نمایان شدن عیب های مانند تابیدگی یا خش‌های شدید بر روی سطح درب میباشد.

مرحله 7: نصب درب، دستگیره، نمای اپن و طبقات

کابینتنصب درب، دستگیره، نمای اپن و طبقات کابینت ها

پس از آماده شدن درب ها، طبقات و نمای اپن اقدام به نصب و جاگذاری آنها میکنیم پس از نصب درب ها اقدام به تنظیم کلیه دربها با فاصله یکنواخت و منظم نسبت به یکدیگر مینماییم که اصطلاحاً به این عمل ریگلاژ میگویند و در آخرین مرحله کار اقدام به تمیز کردن آشپزخانه میکنیم.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: